V četrtek, 26. 5. 2022 ob 8.05 smo se zbrali pred šolo. Reditelji so šli po malico, učiteljica nas je pred tem preštela. Ob 8.10 smo si razdelili malico in odšli na pohod do Pohorskega dvora oziroma do gradu Hompoš.
Vodička Irena nas je popeljala skozi zgodovino gradu. Izvedeli smo, da so bile v časih stene zelo debele, saj niso poznali druge metode kot, da gradijo visoke debele zidove. Skozi stoletja je grad menjal veliko lastnikov in s tem je bil deležen veliko sprememb. Vodička nam je povedala, da so si vsi lastniki gradili in podirali stene gradu. Zadnja sprememba je bila, do so gradu dodali okrasno obzidje.
Stena je izklesana in vsi kamni so v liniji. Ko smo prišli na drugo stran gradu smo opazili enako steno, vendar ta stena ni bila ravna, saj jo je na enem delu zmanjkalo, na drugem delu pa so kamni gledali ven iz linije.
Ko je dobila grad v roke država, so sezidali poleg gradu Fakulteto za kmetijstvo in biosistemske vede. Katera je rjave barve, saj so želeli, da je fakulteta manj opazna in je večji poudarek na samem gradu, na pa na fakulteti. Ob koncu ogleda gradu in fakultete smo imeli malico.
Po malici smo se odpravili v Botanični vrt. Izvedeli smo, da je največje drevo mamutovo drevo ali mamutovec. Na tem mestu je bilo v časih več mamutovcev vendar so jih nevihte razlomile, zato je sedaj samo en mamutovec v Botaničnem vrtu.
Ko smo končali z ogledovanjem rastlin smo odšli na arheološki del Botaničnega vrta. Na tem delu smo izvedeli, da vsak hribček pomeni eno gomilo oz. enega pokopanega človeka, s tem, da so ga prvo sežgali in nato pokopali. Hribčki so pomenili koliko so bili ljudje bogati oz. revni. Večji hribček je bil, bolj je bil človek pomemben.
Na koncu ogleda smo zmečkali rumeno rastlino, da smo dobili rumeni pigment. Na listke smo z rumenim pigmentom narisali ali napisali naše ime. Po tem eksperimentu smo zaključili z obiskom Botaničnega vrta, ter se peš odpravili nazaj proti šoli. Imeli smo srečo, saj nas je na poti pobral avtobus in nas zapeljal do šole. Pod vtisom zanimivega naravoslovnega dne in utrujeni od hoje smo se odpravili domov.
Vprašanja:
- Kaj novega si se danes naučil?
- Bi si želel več takšnih dnevov?
- Si se naučil kaj novega o preteklosti tega kraja?
NEŽA T.
- Naučila sem se, da je javor eno izmed najstarejših dreves in raste na vseh kontinentih.
- Da, saj ne rabim sedet v učilnici in se naučim nekaj novega med tem, ko sem aktivna.
- Ne.
LANESA Č.
- Da so bili tukaj grobovi/gomile in o zgodovini grada npr., da je en izmed sten gradu stara približno 1000 let kar je za 10 naših življenj, če bi živeli 100 let.
- Da saj je zanimivo poslušati o zgodovini našega kraja.
- Nisem vedela, da je grad Hompuš najstarejši grad v okolici in da je doživel toliko sprememb in da so gomile tako blizu grada.
JURE K.
- O rastlinah in o prazgodovini (kako so pokopavali neandertalce, kaj vse so jim dali v gomile in kako je bila gomila zgrajena).
- Da. Zanimivo je bilo in všeč mi je učenje v naravi.
- Da. Naučil sem se, da je grad sestavljen iz starih materialov in o različnih tehnikah in materialih.
NIK B.
- O rimljanih, gomilah in gradbenih materialih.
- Da, všeč mi je učenje v naravi.
- Da.
UČITELJICA KATARINA ŽEBAVEC
- Kako so v preteklosti pokopavali pomembne osebe in o tem kako je bil zgrajen grad.
- Da.
- Da, dosti novih stvari na katere prej sploh nisem bila pozorna.
ASIA T.
- O zgradbi našega najstarejšega grada v okolici.
- Da, saj mi je všeč učenje v naravi.
- Da je bilo tukaj dosti bitk in da so imeli dobro obrambo.
LARA L.
- O rastlinah, gomilah in o gradbenih materialih za grad.
- Da in ne. Bilo je v redu apmak ne dovolj zanimivo.
- Da. Naučila sem se veliko novega o gomilah in kaj vse se je dogajalo na tem območju v preteklosti.
Vprašanja:
- Kaj ti je bilo najbolj zanimivo na naravoslovnem dnevu?
- Kaj novega si se naučil?
- Kako se ti zdi naravoslovni dan, ali bi ga ponovil?
KARIN K. K.
1. V te dnevu se mi je zdelo najbolj zanimivo raziskovati zgodovino našega območja videla sem zelo zanimiv grad v spomin se mi je vtisnila stena katera je široka 1000 let ter da je grad bil včasih psihiatrična bolnišnica. 2. Naučila sem se, kako so zgradili stene in grad in kako je dobil podobo, ki jo ima danes. 3. Bilo mi je zanimivo, če bi šli z avtobusom bi bilo perfektno.
SILVANA H.
1. Najbolj zanimivo mi je bilo mamutovo drevo. 2. Veliko o rastlinah in kar je povedala o naravi in o železni dobi in gomilah. 3. Zdi se mi zelo fajn. Zelo dosti je vodička povedala tudi o gradu in botaničnem vrtu, da je tako velik, da se lahko izgubiš.
NEŽA T.
1. Kitajsko drevo, lipa, grad in stena, ki je stara 1000 let. 2. Da je bil grad v lasti veliko lastnikov in da so ga dostikrat prenovili. 3. Bil je zanimiv, bi ga ponovila, saj se veliko gibamo.
ŠPELA P.
1. Mamutovo drevo (mamutovec) in zbirka vrtnic, gomile ter prazgodovinski gozd. 2. Da lahko neko vrsto vrtnic ješ in da je v vsaki gomili pokopana ena umrla oseba. 3. Bilo mi je zelo fajn, bi ga ponovila.
LANESA Č.
1. 3000 let stare gomile. 2. Nekaj o zgodovini grada in nagrobnikih. 3. Zanimiv, poučen bi ga ponovila.
ZALA D.
1. Arheološko gradbišče in gomile. 2. Nekaj o zgodovini in o naravi. 3. Bilo je super zanimivo bi ponovila.
MAJ P.
1. Grad. Zaradi vsega kaj se je tam zgodilo v zgodovini. 2. Veliko o zgodovini gradu, varovanju narave; da so pokopavali ljudi, ki so naredili dosti za državo. 3. Bilo je super, bi ponovil z avtobusom.
UČITELJICA TANJA BLAZNIK
1. Zgodovinski opis grada. 2. Nič novega. Vse že vem. 3. Ja absolutno bil je dinamičen, a strokovno pravično izbran za skupino 7. razredov.
NIK B.
1. Grobnica. 2. Da, o grobnicah. 3. Ja.
Zapis teksta: Neža Trantura, Špela Petrič in Zala Donko (7.a)
Foto: Lara Lilek (7.a)
Vprašanja sta postavljali: Anamarija Renčelj in Lana Rakovič (7.a)